Drevo

17 Apr

Ko bom velika, bom drevo. Zato sem sedaj tako visoka, če se je kdo spraševal. Danes sem po dolgem času peljala našo pesjanarko na bližnji hrib. Na sprehodu sem ugotovila, da se drevesa spet prebujajo in so že lepo zelena. Pa tudi nova, mlada si želijo prebiti na ta svet. Da ne bom preveč poetična. Kaj pa lahko zanimivega izbrskam o drevesih?

Najvišje drevo prihaja iz rodu sekvoj, in sicer je to Sequoia sempervirens, ki je zrastla v Kaliforniji in sega nekaj čez 115 m visoko.

Rastline so začele osvajati kopno pred živalmi. Njihova evolucija jih je vodila do nastanka dreves. Vse potrebne zasnove za nastanek dreves so rastline pridobile že v devoniju, torej nekje med 415 in 360 milijoni let nazaj. Kar zavidljiva starost. Nastanek dreves in s tem gozdov so omogočile strukture, kot so: korenine, listi in pojavitev sekundarne olesenitve, ki je v rastline pripeljala cevi za prenos vode in nutrientov iz tal, ter tiste, ki iz listov odvajajo nutriente, produkte fotosinteze, v večini saharozo, v druge dele rastline. Prve cevi, ki nosijo vodo proti listom, zaradi razlike v tlaku ter posebnih fizikalno-kemijskih lastnosti vode, imenujemo ksilem. Druge cevi, za pretok sladkorja, pa imenujemo floem. Mogoče vam ta podatek pride kdaj prav pri kakšni križanki ali kvizu. Kakorkoli, drevesa me navdušujejo.

Takšna in drugačna, zadnje čase za domače naloge pri umetni inteligenci veselo rišem odločitvena drevesa, imajo tudi koren (korenina) in veje ter liste. O ksilemu in floemu pa nisem povsem prepričana. Rastejo navzdol, vsaj v mojem zvezku se upirajo gravitaciji.

Še na eno drevo sem se spomnila, tisto prvo, Darwinovo: “I think”, ki je vodilo tudi do nastanka kompleksnega evolucijskega drevesa. Pa da si ne boste kaj mislili; nismo mi najbolj uspešni na njem. Še bakterije nas premagajo.

To je to!

Z

One Response to “Drevo”

  1. aleksledocteur april 18, 2012 at 21:23 #

    Te slike se pa spomnim. Sem jo videl v neki knjigi o metodah učenja ali o kreativnem razmišljanju ali nekaj takega.

Leave a Reply

