Letalo

22 May

Med podaljšanim vikendom sem spet letela; sama ne znam, sem pa sedla v letalo in odletela v širni svet. Obiskala sem London. Na poti nazaj sem se zamislila – kdo se je že spomnil letala, kdo ga je izumil? Hah, brata, katera že … nekaj podobnega, Wright! Če bi se tako zamislila sredi belega dne, ko bi imela dostop do interneta, in ne nekaj tisoč metrov nad Zemljo, bi takoj preverila na Wikipediji, kdo je bil izumitelj letala. Ker pa to ni bilo mogoče, sem se odločila, da se bom danes malo izobrazila.

Ko sem začela pisati, sem se najprej spomnila na pesem I believe I can fly in na legendo o Ikarju in Dedalu. Ikarju je oče Dedal zgradil krila iz lesa in voska, da bi pobegnil s Krete; edino pravilo, ki bi se ga moral Ikar držati, je bilo, da ne sme leteti preblizu Sonca, saj se bodo krila stopila. A nesrečni Ikar je storil ravno to; njegov let se ni končal srečno, saj je Ikar utonil.

Sedaj pa letala več ne padajo z neba kar tako in so med bolj varnimi prevoznimi sredstvi. Glede na statistiko so bolj varna kot avtomobili.

Nad oblaki

Najprej so se spomnili, da bi bilo pri letu pametno oponašati obliko kril (mimogrede; krila so ena izmed fantastičnih izumov evolucije, celo večkrat neodvisno so se razvila; nekoč bo TBT krilo), kot jih imajo ptiči, zato so raziskovali razne naprave in modele, ki bi jim omogočili jadranje po zraku. Šele brata Wright pa sta uspešno rešila problem in opravila prvi nepretrgan in nadzorovan polet z napravo, težjo od zraka. Bilo je leta1903. Pa smo dobili prvi prototip letala. V nadaljnih 100 letih se je letalstvo zelo razvilo. Mene najbolj navdušujejo ogromna letala, ki pa jih na žalost še nisem uspela prav zares videti, kaj šele da bi letela z njimi, sem pa o njih videla kar nekaj dokumentarcev. Prav rada bi nekoč letela z Airbusom A380. Ko sem bila manjša, mi je bil všeč tisti lovec, ki se lahko skrije radarju; bil je ravno dovolj poseben zame. A, še nekaj si želim: da bi šla v letalo na zadostno višino (nekaj nad 10000 metri) in bi se spustili v prosti pad, tako bi, vsaj za nekaj 10 sekund, občutila breztežnost.

Za konec bi se lahko izobrazila še o samem delovanju letal, o katerem ne vem dosti, sem pa odkrila, da na spletnem portalu How stuff works najdemo tudi to. Preverite in si razširite obzorje.

Zdaj pa odletim v spanje in sanje.

To je to!

Z

Leave a Reply

