Campus

3 Jul

Danes nisem doma. Tokrat pišem iz sobe, ki so mi jo dodelili za čas bivanja v Utrechtu. Tukaj sem na poletni šoli. Soba se nahaja v večjem študentskem stanovanju, ki je del večjega kompleksa, ta pa se nahaja v campusu, tukaj v Utrechtu. Tako sem danes ob sprehodu iz UMC Utrecht do te sobe ugotovila, da je kar nenavadno hoditi po campusu, če si navajen študija v Ljubljani, kjer najdemo stavbe univerze skoraj dobesedno po vsem mestu. Torej hodim po campusu in razmišljam o mestih v malem, kjer študira večina mojih sovrstnikov po celem svetu, ter razmišljam, od kod ideja za postavljanje campusov.

Ob tem sem se spomnila, da imam letos očitno leto campusov. Prvega, Yeditepe University, sem od bližje spoznala malo pred prvim majem, ko sem obiskala Istanbul. Tamkajšnji campus se je skrival za ogromnimi zidovi in je bil varovan: ko si vstopil vanj, si šel mimo varnostnikov; ko si se sprehajal po njem, si imel občutek, kot da si v nekem parku, popolnoma odrezanem od ostalega mesta. Kakorkoli, naslednji campus, ki sem ga letos spoznala, je bil campus University College of London. Tja sem šla, ker sem bila firbčna, kako je videti, in ker je zraven Wellcome Centre, v katerem je bila razstava o možganih, ki sem si jo želela ogledati. Nazaj h campusu UCL: je veliko bolj prijazen od tistega v Istanbulu; pa še v mestu se nahaja, torej nisi izoliran v svojem malem mestu.

Naslednji campus, ki sem ga spoznala nekaj dni nazaj, ko sem obiskala prijatelja Žigata, ki je, mimogrede, tudi bloger, je bil campus Univerze v Groningenu, ki je res lep: povsod so dokaj nove stavbe ali vsaj prenovljene, z veliko barvami in novo arhitekturo. Na koncu svojih letošnjih popotovanj pa sem se znašla v Utrechtu, ki ima tudi lep campus, malo stran od mesta. Njegov del je tudi univerzitetni klinični center, ki ima kar velik del, namenjen raziskovalnim inštitucijam, v katerem obiskujem predavanja.

Naj odgovorim še na vprašanje, od kod beseda campus.

Izvira iz latinščine in pomeni polje. Prvi campus je bil zgrajen v 18. stoletju, in sicer College of New Jersey, ki ga sedaj poznamo kot Princeton University. Potem se je ta model, ki ga jaz opišem kot model gradnje mest v malem, razširil naokoli po svetu in je prišel tudi v Evropo, čeprav v vseh evropskih mestih campusov ne najdemo.

Torej sem na polju, kjer se zadržujejo možgani, lačni znanja in izobraževanja.

Po vsem tem pa se sprašujem, kakšna je zgodovina campusov v Evropi, so res prišli iz Amerike ali pa so jih v Evropi že prej poznali? Če kdo kaj ve, se veselim novega znanja.

To je to iz Utrechta!

Z

3 Responses to “Campus”

  1. aleksledocteur julij 6, 2012 at 08:06 #

    Vedno mi je bilo žal, da campusov nimamo v Sloveniji. Mora biti super izkušnja.

    • zarja julij 6, 2012 at 18:07 #

      Ima svoje prednosti in slabosti. Meni je sicer ljubljanska necentraliziranost kar všeč, pa se obnese ker smo manjše mesto. Imam pa željo, da bi v prhodnosti opravljala prakso ali izmenjavo in ob tem živela v kakšnem takem campusu, da res spoznaš tak način študija.

  2. zperovic julij 8, 2012 at 15:05 #

    Meni je tale zmes v Groningenu (zdaj ko sem videl tudi campus), kar všeč. Pravna fakulteta, družbene vede in nekaj drugih področij je nastanjenih v centru. Naravoslovne vede so v campusu, medicina pa deloma v Kliničnem centru. Še vedno je pa vse dokaj blizu, tako da ni vse popredalčkano. Sploh kar se prava in drugih družbenih ved tiče se mi zdi da pride zelo prav da je to v istih stavbah. Če bi imeli nekaj takega v Ljubljani bi bilo super.

    Dober zapis. Daj še kaj več napiši iz Utrechta. Pa hvala za omemb – glede na to koliko ljudi je prikapljalo na obisk na moj blog je očitno tale kar obiskan🙂

Leave a Reply

