Freja

2 Oct

Verjetno sem že omenila, da imamo doma psa; no, po novem celo dva. Tri tedne nazaj sem obljubila, da bom pisala v torkovi besedi tedna o imenih. Tako je prišla danes na vrsto naša prva pesjanka Freja.

Freja je štiri leta stara rodezijska grebenarka. Ime sem ji dodelila jaz. V mislih sem ga imela že kar nekaj časa pred tem. Mislim, da sem nekako sredi gimnazije dobila v roke neko knjigo pisateljice Freye North in njeno ime je ostalo nekje v mojem spominu. Te knjige sicer niso ravno presežek svetovne literature; gre za knjige tiste bolj poletne vrste: lahke in prijetne za sončne dni.

Naj se vrnem na samo besedo Freja, ki izhaja iz nordijske mitologije. Freyja je boginja ljubezni, lepote, plodnosti in še česa. Pripada družbi Vanov, dobrih nordijskih bogov. Predstavljajo modrost, plodnost in imajo celo zmožnost videnja prihodnosti. Ha, sedaj pa razumem, zakaj Freja tu pa tam koga malo nalaja, saj vidi prihodnost – potencialno nevarnost!

Nordijska mitologija me je ob branju o njej kar navdušila, poleg tega pa me je kar malo sram, da je nisem bolje poznala. Najbolj všeč mi je ideja o mavričnem mostu. Naj pojasnim; bivališče bogov predstavlja devet svetov, eden izmed njih je tudi Asgard, ki se ga doseže čez most Bifrost ali mavrični most. Čez mavrico pridemo k bogovom. Še malo splošne izobrazbe: Asgard vodi glavni nordijski bog Odin; slavni gromovnik, bog strele in neviht Thor pa je njegov sin.

To je to!

Z

One Response to “Freja”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Ulica « Piškotarna - november 14, 2012

    […] Ko sem na njej, se vedno spomnim na našo pesjanarko Frejo. […]

Leave a Reply

