Mikro-

6 Nov

Danes sem odšla na predavanja iz naprednih mikroskopskih tehnik. Zabavno je bilo ponovno poslušati nekaj o biologiji. Na poti nazaj mi je kolega predlagal, da se lahko danes posvetim besedi/predponi mikro-.

Mikro- izvira iz latinske formulacije starogrške besede mikros. Seveda oboje pomeni majhno. In majhne reči gledamo skozi mikroskop, pod katerim majhe reči, ob pomoči leč, postanejo dovolj velike za naše oči.

Zanimiv podatek dneva je odgovor na naslednje vprašanje; kako majhne reči lahko vidi oz. razloči človeško oko? Odgovor je 100 mikronov, kar pomeni 0,1 mm ali povprečno debelino človeškega lasu.

Ker sem biologinja, seveda ne morem mimo tega, da ne bi omenila, kako velike so celice, ampak s tem se raje poigrajte sami, tukaj. Povem vam le, da se velikost evkariontskih celic, torej celic, ki imajo v sebi organele in sestavljajo vse evkariontske organizme (živali, rastline, glive, enoceličarje itd.), gibljejo v mikro (μ) spektru.

Kot naročeno se je ravno pred dobrim tednom končalo tekmovanje Nikon Photomicrography Competition, kjer je zmagala slika spodaj. Če želite ugotoviti, kaj je to čudo… To je – klik. Mene je kar očaralo in začaralo vse skupaj.

Še nekaj zanimivih povezav na različne mikroskopske slike. Nekatere so prave umetnine, mar ne?

Predpone mikro-, piko-, nano-, giga-, peta-, zeta- … so mi bile vedno všeč, a nikoli si jih ne uspem zapomniti v pravem vrstnem redu. Mogoče bo tale strip z odlične strani xkcd: Mnemonics pomagal, tako meni kot tudi drugim, ki imate podobno težavo kot jaz. Ah, Karl Marx in cepelini …

To je to!
Z

Leave a Reply

