Roza ali pink

22 Jan

Si že opazil oz. opazila, da je moja piškotarna roza barve? Verjetno si. Morda si eden oz. ena izmed takih, ki se je zgrozil oz. zgrozila ob mojem barbikastem ozadju. Vse to ima zgodbo.

Moji roziji :)

Moji roziji

Nekje v gimnaziji sem imela obdobje navduševanja nad barvami, kar pomeni, da sem oz. imam še zmeraj rada žive barve. Še posebej to velja za živo roza (pink) in na neki način tudi za njeno nasprotnico – živo zeleno. Zakaj je nasprotnica, si preberi v današnjem zapisu in oglej video na koncu.

Torej roza oz. pink. Beseda izhaja iz nizozemščine, in sicer iz poimenovanja rastlin, ki jim mi rečemo nageljni ali Dianthus. Ti lahko imajo rahlo negativno konotacijo, saj marsikje dajejo rdeče nageljne, ki naj bi simbolizirali vzdržljivost in ljubezen, na grob pokojnih. V rodu nageljnov poznamo tudi druge nageljne, ki so lahko tudi malo roza obarvani. Beseda nima pojasnjenega izvira, eden izmed možnosti je glagol to pink ali okrasiti z vzorcem. Besedo so za opis barve prvič uporabili Nizozemci v 17. stoletju.

Beseda roza ima izvor še iz stare Grčije, verjetno je šlo za popačenje besede rhodon, ki naj bi izvirala v starem Iranu z besedo warda. Prvič so jo v Angliji uporabili za opis barve v 14. stoletju. Roza je torej starejša in morda primernejša.

Ampak najhujše dejstvo današnjega bloga šele sledi: roza barva ne obstaja. To sem izvedela prejšnji teden. No, če bi mi barve deset let nazaj predstavili na ta način, bi pa le malo več vedela o fiziki. Na žalost me njeno nepoznavanje še zmeraj tepe. Zatorej, mlajši bralci, bodite pozorni pri pouku fizike! Tudi ta je pomembna in lahko zelo zanimiva.

Si si že opomogel oz. opomogla nad dejstvom, da roza ne obstaja? Če si, si oglej video, da izveš, zakaj. Roza dobimo, če zmešamo vijolično, ki jo najdemo v pasu okoli 400 nm, in rdečo, ki se nahaja pri 650 nm. Kako bi torej lahko vmes imeli roza, ko pa so tam še vse naslednje barve; modra, zelena, rumena, oranžna (v tem vrstnem redu)?

Še dobro, da nosim okoli svoje možgane, ki ustvarjajo moje rozije okoli mene … No, če potrebujete še kakšen par tega najbolj kompleksnega in čudovitega organa, ga lahko dobite tukaj.🙂

To je to! Uživajte v barvah!
Z

2 Responses to “Roza ali pink”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Kriptomnezija « Piškotarna - februar 12, 2013

    […] so načeloma kar v redu stvar. A vseeno imajo svoje trike. Že pri roza barvi smo videli, da je brez mozga v glavi sploh ne bi bilo. Da o vseh različnih iluzijah sploh ne […]

  2. Splav | Piškotarna - julij 2, 2013

    […] se boriš proti zakonu, ki omejuje pravice žensk, to narediš v roza in zelenih supergah. […]

Leave a Reply

