Knjiga

23 Apr

Včeraj je bil Svetovni dan Zemlje, danes je Svetovni dan knjige. Ker pišem blog ob torkih, se bom kljub svoji ljubezni do Zemlje usmerila h knjigam. Knjige imam tudi rada; z veseljem jih prebiram, tako leposlovne kot strokovne. Želim si, da bi imela več časa za branje knjig. Zdi se mi, da nam tega v današnjem času primanjkuje. Ko preberem knjigo, si velikokrat zaželim, da bi se lahko s kom o knjigi tudi pogovorila. A na žalost redkokdaj istočasno beremo iste knjige ali pa poznam premalo ljudi, ki berejo knjige. Kaj pa vem…

Del moje knjižne zbirke.

Del moje knjižne zbirke.

Karkorkoli, danes knjige praznujejo: velike, debele, tanke, nove, stare, smešne, žalostne, odkrite, barvne, črnobele. Današnji dan, 23. april, je leta 1995 uradno dodelil knjigam UNESCO. Prva povezava knjig in 23. aprila se je zgodila leta 1923 v Španiji, ko so se 23. aprila spomnili pogreba avtorja romana Don Kihot, Miguela de Cervantesa. Umrl naj bi 22. aprila 1616. Prav tako je na ta dan, po julijanskem koledarju, umrl tudi Shakespeare. S smrtjo dveh velikih avtorjev tako 23. aprila častimo knjige.

Izvir besede knjiga prihaja iz kitajščine k’uen, k nam je prišla s posredovanjem turške kuinig. V slovanskih jezikih poznamo še sopomenko knjigi, besedo bukva, ki je veliko bližja angleškemu izrazu za knjigo book. Izvir naj bi bil v indoevropejskih jezikih, povezava pa je očitna z imenom drevesa bukve. S knjigo naj bi jo povezovali zapisi na bukovem lesu.

Za knjige moram danes tudi sama, saj jutri pišem kolokvij. Naj vam ob svetovnem dnevu knjig podarim še nekaj zanimivih povezav, ki predstavljajo knjige; takšne in drugačne.

Maria Popova s svojo spletno stranjo Brain Pickings nikoli ne razočara. Prav tako nas ne pustijo hladnih njene strani Literary Jukebox, kjer si lahko prebereš kakšen citat iz knjige, ob tem pa prisluhneš pesmi, ki skoraj vedno sodi zraven. Sevede je tudi njena knjižna polica vredna ogleda. Meni pride še posebaj prav, ko iščem kakšna darila. Še nasvet glede kupovanja knjig: najbolj ugoden in zanesljiv je glede na moje izkušnje Book Depository. Mogoče res nimajo vsega in ne dobiš knjige v treh dneh, je pa najcenejši. Če iščeš kakšno knjigo v elektronski obliki, priporočam tole povezavo.

Knjige so boljša zabava kot televizija. Le v roke jih je treba vzeti.

Knjige so boljša zabava kot televizija. Le v roke jih je treba vzeti.

Kaj pa spisek mojih “najljubših”* knjig?

Hmm, v petem razredu osnovne šole sem v roke dobila knjigo Zofijin svet Josteina Gaarderja, ki je verjetno ena izmed glavnih krivk, da se verjetno nikoli v življenju ne bom nehala čuditi stvarem okoli sebe in ne bom opustila radovednosti. Kasneje sem seveda prebirala Douglasa Adamsa in njegov Štoparski vodnik po galaksiji pa tudi ostale njegove odpiljene zgodbe. Seveda sem šla tudi skozi obdobja obsedenega branja kriminalk; v spominu mi je ostal samo beneški detektiv Guido Brunetti, ki ga je ustvarjala Donna Leon. Prebirala sem tudi knjižne podlage za eno izmed mojih najljubših nanizank, Bones, ki jih piše ameriška fizična antropologinja Kathy Reichs. V tretjem letniku gimnazije sem dobila v roke knjigo Genom Matta Ridleya. Ta knjiga je prispevala k odločitvi o študiju biologije. V zadnjem času pa sem si najbolj zapomnila knjigo Kulturni šimpanz raziskovalca in profesorja Williama C. McGrewa. Pa še veliko drugih bi se našlo. Priporočaš tudi ti kakšno? (Lahko zapišeš v komentar.)

To je to!

knjižnimolj Z, ki komaj čaka poletje, da bo čas za knjige

*Stvari res ne maram deliti na najljubše in ne najljubše, raje vse vidim različne in drugačne, vse na svoj poseben način.

Leave a Reply

