Sydney – Taronga Zoo in botanični vrt

27 Mar

Drugi dan

Bila je nedelja; prejšnji večer sem se odločila, da grem dopoldne v živalski vrt Taronga. Nedelja in sončen dan verjetno zveni malo noro. Pričakovala sem veliko ljudi, predvsem otrok, zato sem se skušala čim prej zbezati iz postelje, pojesti zajtrk in ujeti ladjo, ki te zapelje na drugo stran Sydneyja. Vse je šlo po načrtu; ladja ni bila prepolna, tako da sem ujela krasen razgled na središče mesta, skupaj s pristaniščem, opero in pristaniškim mostom. Po petnajstih minutah vožnje sem bila že pri živalskem vrtu. Živalski vrt stoji na hribu, no bolj na hribčku, živali pa imajo zavidljiv razgled na Sydney. Glavna pot sprehoda po živalskem vrtu te najprej z gondolo popelje do vrha, potem pa se ti sprehajaš navzdol. Jaz sem se sprehodila v nasprotni smeri: ponovno sem se soočila s hojo proti vrhu. Saj ni bilo težko, sem se pa tako izognila gneči za gondolo in tudi gneči v začetku ogledovanja živalskega vrta.

Živalski vrt Taronga je zelo lep, poln raznolikega rastlinstva, a tudi živali imajo kar veliko. Odlično so predstavljene predvsem avstralske živali. Tako sem videla kljunaša, najrazličnejše vrečarje in avstralske plazilce ter druge živalske posebnosti tega kontinenta. Najbolj so se mi v spomin vtisnile koale, ki so nepremično spale na vejah v zelo smešnih položajih. Videti je bilo, kot da so se napile in sedaj počasi prebavljajo ves ta alkohol in so še malo mačkaste. V resnici koale spijo večji del dneva, to je kar 20 ur. Med tem spanjem tudi prebavljajo, vendar ne alkohola, ampak liste evkaliptusa. Ti so njihova edina prehrana, a so očitno težko prebavljivi, kar lahko potrdim, saj so koale res kot mrtve obležale na vejah evkaliptusov.

20140327-222557.jpg
Poleg koal najdem v spominu še predstavo z morskimi tjulnji. Na njej sem se znašla jaz, okoli pa ogromno otrok. Seveda je bila večina obiskovalcev živalskega vrta mlajša od mene. Je kar smešno, kako sem se na letalu za Alice Springs znašla med starejšimi, sedaj pa med mladiči, ki so si ogledovali predstavo tjulnjev. Ti so bili pravi Einsteini! Ko jih je vodnik ali vodnica predstavljal oz. predstavljala, so med tem prikazovali okončine, ki so jih omenili, ali izvajali trike, ki so bili omenjeni v govoru. Mene so prav prijetno presenetili. Na koncu veselice s tjulnji so nam ponovno prikazali, zakaj je onesnaževanje slabo in kakšni okoljski problemi pretijo oceanom. 

20140327-223615.jpg
Dobila sem občutek, da tukaj res zagovarjajo trajnostni način življenja. A imam po dveh tednih občutek, da to vendarle ne seže dlje od izobraževanja, ločevanja smeti, uporabe recikliranih materialov in vode; na cesti kar prepogosto vidim ogromne avtomobile, ki po mojem porabijo zelo veliko goriva. Prav nič trajnostni niso videti.

Po predstavi s tjulnji sem se počasi odpravila nazaj v središče mesta. Ugotovila sem, da sem še dovolj zgodnja, da ujamem Avstralski muzej (Avstralian Museum) preden ga zaprejo. A so me trgovine spet premamile. Vedela sem, da moram kupiti nekaj daril za domače, prijateljice in prijatelje. Tako sem se ponovno izgubljala v trgovskih središčih in prišla do muzeja uro pred zaprtjem. Prijazni prodajalci vstopnic so mi rekli, da danes ne morem več vstopiti. Odločena, da tega muzeja pa že ne bom zamudila, sem sklenila, da bo to prva postaja naslednjega dne.

Vseeno sem imela do večera še nekaj prostih ur. Sprehodila sem se po sydneyjskem botaničnem vrtu in kakšni dve uri uživala na travi ob zvoku in vonju morja ter ob pesmi raznovrstnih ptic, ki so se podile po vrtu. Vmes sem opazovala Avstralce, ki ob prostih dnevih res radi poležavajo po parkih in si priredijo mini piknike. Prav luštno! Tudi med delavniki sem jih veliko opazila na kosilu na prostem v parkih, tudi tiste lepo oblečene kravatarje. Mesto ponuja ogromno skupnih prostorov z mizami in klopmi, kjer lahko sedeš in poješ vnaprej pripravljeni obrok ali pa si kaj kupiš in vzameš s seboj do takšnega mirnejšega prostora. Prav simpatično in lepo! 

To je to!
Z

Leave a Reply

