Sydney – gasilci navsezgodaj, avstralski Nikola Tesla, burger in sprehod čez most

29 Mar

Tretji dan

“Pozor! Vsi ven iz stavbe!”, ali “Emergency! Get out of the building!”, je ob 7:42 zjutraj začela vpiti stavba, v kateri se je nahajal hostel. Vsi smo se hitro v pižamah pobrali iz svojih sob, šli ven in radovedno gledali, kaj se dogaja. Čez nekaj minut sta prihiteli dve gasilski vozili, a gasilci so se počasi zbezali iz njih in odšli v stavbo hostla; ob 7:53 smo bili že nazaj v sobah. Morda smo imeli vajo. Vsekakor smo se izredno hitro pobrali ven iz sob. Naslednji dan sem se pogovarjala s cimrami v sobi in smo ugotovile, da smo prav vse vzele iz sobe ključ, prav mobena pa ni pobrala ostalih stvari. Saj ne vem, ali je to nespametno ali pa smo imele tako zaupanje v Avstralce, češ saj bo vse v redu. Vsekakor si bom to bujenje zapomnila!

Ker sem bila že zbujena, sem dan ponovno začela zgodaj. To je bil prvi delavnik v Sydneyju. Mesto je ob delavnikih polno ljudi, ki hitijo v službe in po sestankih. Mirnost vikenda je izginila, ostali so samo še odmori za malice, ki jih je kar nekaj preživljalo na prostem. Odločila sem se, da ponedeljek začnem v Avstralskem muzeju (Australian Museum), ki pa me ni tako navdušil kot tisti v Melbournu. To je tisti muzej, v katerega me dan prej niso spustili, saj sem bila prepozna. V muzeju je zelo dobra predstavitev avstralskih staroselcev (Aboridžinov), drugače pa ni nič posebnega.
Po kakšnih dveh urah sem ga zapustila in odšla proti pristanišču Darling. Si morete misliti: v Hyde Parku, ki se nahaja v središču Sydneya, mesta z več kot štiri in pol miljoni prebivalcev, srečam tista dva Američana, Charlotte in Marka. Na hitro smo se pozdravili. Ker je kazalo, da bo deževalo, sta mi predlagala, da naj obiščem še muzej Power House. Mene res ni treba prositi, da grem v muzej. Muzeji me kar preveč pritegnejo …

Tako sem malo spremenila pot in nadaljevala v smeri muzeja Power House. Med potjo do muzeja je začelo deževati. Naletela sem na tržnico in v želji, da ne bi bila vsa premočena, vstopila vanjo. Ta tržnica je ena izmed večjih v Sydneyu, a je čisto moderna, bolj podobna veleblagovnici kot pa tržnici. Njeno pročelje je bilo starinsko, notri pa trgovinice z najrazličnejšimi izdelki. Ker se mi ni zdela nič posebnega, sem si želela čim prej nadaljevati pot do muzeja.

Čez nekaj trenutkov sem naletela na Tehniško univerzo, tik za njo pa se je skrival muzej Power House. Vesela, da sem končno pod streho, sem pozdravila varnostnika in šla kupit vstopnico. Pri kupovanju vstopnic v Avstraliji mi je študentska izkaznica prišla zelo prav. Ponekod imaš kot študentka oz. študent zastonj vstop, povsod pa so vstopnice skoraj za polovico cenejše od tistih za odrasle. To velja tako za živalske vrtove kot za muzeje.

Muzej Power House je tehniški muzej, v katerem prikazujejo različne vrste motorjev in različna prevozna sredstva, kot so letala, avtomobili, lokomotive, vlaki in vesoljske rakete. Poleg tega imajo še postavitve, namenjene fiziki, kemiji in umetni inteligenci, kjer se lahko poigraš z različnimi eksperimenti. Vse skupaj je velika hiša eksperimentov. Poleg bolj tehniškega znanja predstavljajo tudi oblikovalsko-tehnološke dosežke Avstralcev. To je bilo zelo primerno zavetišče pred dežjem.

Najbolj me je navdušil del o okoljevarstvu, kjer so na interaktiven način prikazali, kako vse škodimo okolju in kje lahko pomagamo. Ampak, kot sem že omenila, sicer sem navdušena nad njihovo okoljevarstveno zavestjo, vseeno pa puščajo vsi ogromni avtomobili in drugi znaki hiperpotrošniške družbe grenak priokus.

Zagotovo pa nikoli ne bom pozabila dela muzeja o avstralskem Edisonu, kakor so ga poimenovali v muzeju, jaz pa bi raje rekla, da je bil avstralski Nikola Tesla. Edison je bil namreč zgolj podjeten možakar, ki je znal dobro vnovčiti inovacije drugih. Avstralski Tesla je bil Henry Mintox. Ste že slišali zanj? To je bil sila inovativen možakar. V muzeju so mu namenili cel del, imenovan the Oopsatoreum. Gospod Mintox je izumil debelo obleko (fat suit) in jo predstavil angležkemu klubu inovatorjev v Londonu. To je bila obleka, ki je suhega človeka odebelila. Moški v poslovnem svetu naj bi bili, po Mintoxovo, debeli, saj naj bi s tem izkazovali, da imajo veliko premoženja in da jim gre zelo dobro. A ker je bila v času Mintoxovega delovanja gospodarska kriza, je bilo veliko podjetnih mož vedno bolj suhih in bi jim obleka pomagala pri sklepanju poslov. Težava je bila, da je Mintox v Anglijo prišel s premajhno uradno obleko za čez obleko, ki ga je odebelila. Tako se je osmešil in Angleži so se mu posmehovali. Ves poklapan se je vrnil v Avstralijo, kjer je nadaljeval svojo ustvarjalno pot. Tako je ženi razvil ogromno čelado, v kateri naj bi kakršna koli urejena pričeska ostala prav taka, kot je bila, preden si je žena nadela čelado. Kaj ti bodo vsi tisti spreji za ohranjanje pričeske, ko pa imaš tako inovativnega moža, da zate naredi posebno čelado?

20140329-110109.jpg
Poleg opisanih izumov je Mintox imel še nekaj “izvrstnih” zamisli. Naposled sem prišla do panoja, ki je razkril, kaj so vsi ti predmeti, ki jih je “izumil” Mintox. Debela obleka je bila del kustomografije za predstavo Moulin Rouge. Čelada je bila okras na glavi ene izmed igralk na zaključni prireditvi ob sydneyjskih olimpijskih igrah leta 2000. Prav vsi bizarni predmeti, predstavljeni kot Mintoxovi izumi, so imeli svoje nenavadne zgodbe. Henry Mintox pa je lik, ki si ga je izmislil umetnik Shaun Tan s prijatelji (otroci iz sydneyjskega otroškega zbora). Oops, kot so Avstralci poimenovali razstavo the Oopsatoreum, je torej predstavitev izmišljenega lika Henryija Mintoxa. Super zabavna razstava z IZMIŠLJENIM Henryijem Mintoxom! Še enkrat več sem ugotovila, da se nekateri tu spodaj res znajo igrati!

20140329-110304.jpg
Po muzeju Power House sem se končno odpravila proti pristanišču Darling, saj sem ga želela videti še podnevi. Na srečo je nehalo deževati in je bil sprehod do pristanišča v oblačnem vremenu kar prijeten. Ko sem prišla do Darlinga, me je prijela lakota, tako da sem ob obali poiskala lokal, kjer so pripravljali burgerje.

Po dolgem času sem spet jedla burger. Po kosilu nisem vedela, ali sem bila tako lačna ali pa je bil tako dober. Avstralci nimajo neke značilne prehrane. Zelo pogosto prodajajo burgerje in ribo s krompirjem (angleški fish and chips), popularni so tudi dogodki z žarom, kjer si prav tako pripravljajo burgerje. Drugače pa tukaj najdete kuhinje in restavracije z vsega sveta, tako kot v drugih velemestih po svetu. Avstralske posebnosti so emujevo, krokodilje in kengurujevo meso. Govorila sem že o slanih priboljških Liki. Prodajajo pa tudi nekaj piškotkov, ki jih v Evropi ne poznamo. To so Tim Tami, kot piše na škatli – čokoladni piškoti, ki se jim ni moč upreti. Jaz jih še nisem preizkusila, a jih vsi hvalijo. S sopotniki v sydneyjskemu hostlu smo se celo pogovarjali, da bi jih morali začeti izvažati v Evropo. Obljubim, da jih nekaj prinesem domov, pa me takrat pocukajte, da jih boste preizkusili; če jih bo seveda še kaj ostalo.

Po burgerju in krompirčku sem se polna moči spet odpravila v center. Sprehodila sem se po trgovinah in se utrujena vrnila v hostel. A dan se še ni končal.

Dan prej sem govorila s starši in so me vprašali, če sem se že sprehodila po mostu Harbour. Nisem se, saj ga še nikakor nisem ujela podnevi. Sem pa velika boječka in ponoči nisem želela sama hoditi po mostu, dokler mi niso rekli: “Pa saj je vse osvetljeno!” Tako sem v ponedeljek zbrala pogum in odšla na most v temi. Naj vam že kar povem, da ne vem, če sem se kje na potovanju počutila bolj varno kot tistega večera na sprehodu po tem veličastnem mostu. Most je osvetljen, na njem so varnostniki pa tudi tekači in fotografi, ki so lovijo. Večerni pogled na opero in sydneyjsko pristanišče, turisti, ki se po njem sprehajajo. Sprehod je bil eden izmed najlepših na potovanju: videti osvetljeno opero in most, živo mesto in pristanišče … Neprecenljivo! Na tem sprehodu sem res uživala. Most Harbour je res nekaj posebnega! Upam, da se nekoč sprehodim še čez tistega v New Yorku in ju bom lahko primerjala.

20140329-110156.jpg
Ta ponedeljek je bil super dan!

To je to!
Z

Leave a Reply

